Jelenlegi hely

Digitális Témahét 2019

                                                                                                 

 

Nemzeti színekben  

Történelem témájú Digitális Témahét projekt

Nemzeti ünnepünkhöz, az 1848-49-es forradalom és szabadságharchoz kapcsolódó tevékenységek. 2019. március 7-14.

Idő- és tevékenységterv:

 

Résztvevők: az iskola 1. b osztálya 

Célok:

A projekt célja új ismeretek szerzése közösen végzett tevékenység által, jó csapatszellem építése az osztályokban, a digitális kompetenciák fejlesztése játékos formában, s nem utolsósorban magyarságtudatra nevelés.

Munkafolyamat:

A projekt ismertetése

Mit ünneplünk?

Festés nemzeti színekben

Huszárok, leányok gurigából

Beszélgetés: hazaszeretet, állampolgárság

Daltanulás

Szövegfeldolgozás a Fake Chat és Plickers alkalmazásokkal

   

Szókincsbővítés, szó-kép egyeztetés Kahoot-tal

 

Másolókerék, kérdés-válasz

Öltöztető babák, népi kollázs készítése

  

Iskolai ünnepély megtekintése

Visszatekintés, lezárás, értékelés

Az egyes tevékenységeink magyar nyelv és irodalom, ének-zene, etika/hit- és erkölcstan, vizuális kultúra, technika és életvitel valamint iskolaotthonos órákon zajlanak.

A projekt megvalósításáról szóló beszámoló az alábbi linken érhető el: 

Nemzeti színekben (Kattints!)

Vagy: 

https://www.canva.com/design/DADUD3ac4xQ/zMbm2PQ5GFBYoshD3rMXDw/view?utm_content=DADUD3ac4xQ&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

Nemzeti színekben

 

Megjelenése két nemzetközi projektünk részeként: https://youtu.be/yWoJd0NUrKE 

March 15 Hungarian national holiday on Biteable.

 


 

Nagy játéktervezés

Bee-Bot pálya tervezése és elkészítése a Hatvani Szent István Általános Iskola ötlete alapján.

Résztvevők: az iskola bármelyik osztálya részt vehet a pályatervező versenyen

Segítők: az osztályban tanító pedagógusok

Szervező és koordinátor: Suszterné Fükő Judit

 Felhívás Bee-Bot pálya tervezésére! 

Iskolánk a közeljövőben Bee-Bot padlórobotot fog kapni. A Digitális Témahét keretében felhívjuk az osztályokat Bee-bot pálya tervezésére.

https://youtu.be/SpsmARxET7Q

A méhecske egy pályán halad, attól függően kell az irányokat megadni, hogy milyen feladatokat kell teljesíteni.

Feladat:

Pálya készítése a padlórobot számára, hozzá tartozó feladattal.

Megkötött téma nincs, de fontos, hogy tanulni/gyakorolni lehessen a szabadon választott témakörben a pálya teljesítésével.

A pálya mérete:

Az elkészített pályának 15 x 15 cm-es mezőből kell állnia (egymáshoz szorosan illeszkedjenek), mert a méhecske 15 cm-es "lépésekben" halad.

A megvalósítás lépései

Előkészítés, kutatómunka Tervezés Mezők Kiegészítő elemek Videóüzenetek Tesztelés Zsűrizés, játék

Tájékozódás, inspiráció. Pályák keresése az interneten.

Téma, elrendezés megbeszélése.

Időbeosztás készítése.

A témának megfelelő képek, feladatok keresése.

Mezők megtervezése.

Konkrét feladatok vállalása.

15x15 cm-es mezők megrajzolása

A pálya minimum 5x5 maximum 6x9 négyzetrácsból állhat

Makettek, feladatkártyák, feladatlapok elkészítése csoportokban Videóüzenetek felvétele, amelyben a diákok ismertetik a játékszabályt A pálya összeállítása, tesztelése

Az elkészült pályákat a tornateremben minden osztály kipróbálja (egyelőre plüssfigurával).

A zsűri értékeli a munkákat.

A legjobb munkák felkerülnek a honlap Digitális Témahét oldalának dicsőségfalára.

Az értékelés szempontjai

Maximális pontszámot érdemel a munka, ha:

  • A játék izgalmas, és sokat lehet belőle tanulni.
  • Több tantárgyhoz is kapcsolódnak a feladatok.
  • A pálya több útvonal megtételére is alkalmas, variálható a feladat.
  • A négyzetek mérete 15x15 cm
  • A pálya teljes egészében a gyerekek alkotása (lehet rajta nyomtatott mező, vagy ikon is, de ők találtak rá és tervezték meg a helyét).
  • A pálya esztétikus, jól használható és tartós.
  • Kreatív, újszerű elemeket is tartalmaz, amit a gyerekek készítettek el (feladatlap, feladatkártya stb.)
  • A játékszabály megfogalmazása érthető, világos.

Műhelytitkok:

  

 

                                                      

 

Lap tetejére


 Mesés kalandok - "Kódolj és játssz!"                                 

 Nemzetközi együttműködés szerbiai, szlovákiai és romániai magyar óvodai csoporttal és osztályokkal a magyar népmesék témakörében. A projekt az   eTwinning keretében valósul meg a Digitális Témahétre. 2019. április 1- 12.

Projektünket a Digitális Témahét alkalmából az eTwinning keretében valósítottuk meg, és eseményünkkel regisztráltunk a #STEMDiscoveryWeek kampányoldalára is.

 Link a projektoldalhoz:

 https://twinspace.etwinning.net/86284/home

Blogunk:

https://mesekaland.blogspot.com/

Projektszervezők:

Đorović Edina, Szerbia

Suszterné Fükő Judit, Magyarország

Résztvevők: 

Đorović Edina - Predškolska ustanova „Naša radost”, Szabadka, Szerbia, Katicabogár csoport 23 fő

Ibolya Uličná - ZŠ sVJM Silica -Alapiskola Szilice, Silica, Szlovákia 

Szabó Julianna - Petőfi Sándor Iskolaközpont, Csíkdánfalva, Románia, 3. osztály 15 fő

 Suszterné Fükő Judit - Bulgárföldi Általános Iskola, Miskolc, Magyarország, 1. b osztály 28 fő

 Segítők: a csoportban, osztályokban tanító pedagógusok.

Információk a projektről

A projekt során magyar népmeséket dolgozunk fel közösen, kincset keresünk QR kódokkal. Logót és plakátot tervezünk. Közös képgalériát hozunk létre, majd egy közös mesekönyvet alkotunk.

Célok

A projekt célja a diákok számára a hagyományos értékek közvetítése,anyanyelvi kompetenciáik, kreativitásuk fejlesztése, újszerű technikák megismerése, informatikai eszközök használata életkoruknak megfelelően, szociális kompetenciáik fejlesztése.
A magyar népmesék alaposabb megismerése, együttműködési készségük, kommunikációjuk fejlődése, a használt technikák elsajátítása.

Munkafolyamat

Kapcsolat felvétele, a projekt kidolgozása közösen, bemutatása a gyerekeknek, és a szülőknek.

Bejelöltük iskoláinkat egy közös térképen

Az osztályok bemutatkozása. 

 

Az alábbi linken található a bemutatkozásunk a Voki alkalmazás segítségével  :

https://www.voki.com/classroom/gallery?key=e41a3634ce606222b9424d42e72072f4

A partnereink bemutatkozása:


Logótervezés. A legjobb logó kiválasztása szavazással.

 

 

 

 

További képek https://drive.google.com/open?id=1kDzDUmc6jZyO_SN4Q_CMgt8bz5ide_lE

A logóverseny győztese Bíró Renáta munkája (Petőfi Sándor Iskolaközpont, Csíkdánfalva, Románia)

Partnereink tervei

 

Szófelhő

A játék alapjául szolgáló népmesék megismerése, közös kiválasztása.

   

 

A győztes mese: A kiskakas gyémánt félkrajcárja

Plakáttervezés közösen.
 

Egyéni illusztrációk készítése, feltöltése egy közös virtuális galériába.
 
Munka közben:

Powered by emaze

Mesehősök újsághirdetései. Újság oldalának létrehozása.

https://www.canva.com/design/DADUELhT1r8/view

Egy mindennapi probléma kiemelése a meséből, annak gyakorlati megoldása. STEM tevékenység

Toronyépítés. A feladat az volt, hogy a gyerekek építsenek tornyot a török császárnak. Bármit felhasználhattak, amit a teremben, a szekrényekben találtak.

Csoportmunkák és egyéni ötletek:

 

 

Partnereink tornyai:

 

 

Online játékok Edina Đorović munkája

 

Ibolya Uličná munkája:

 

A kincskereső feladatok kitalálása közösen a gyerekekkel. Minden osztály a másiknak készít virtuális feladatokat.
Kincskeresés QR kódokkal.

A pálya:

 

A sorsolás:

Az kódunk:

Az útvonal:

Bee-Bot pálya tervezése

A feladatokat a gyerekek találták ki, és választották ki a "választékból" az ikonokat, majd színeztük. A méhecske a kiskakasról indul, ha elért egy bizonyos mezőt, új feladat érkezik QR kód formájában kártyalapon.

A méhecske mozgásának megfigyelése, kipróbálása

Elkészítés:


A pálya és a kódok: 

   


Meseírás közösen a StoryJumper alkalmazás segítségével.


 

Iskolánk 4. b osztályos tanulói a mi mesekönyvünk alapján sárkányrajzokkal kedveskedtek nekünk Kiss Virág tanítónéni vezetésével. Felismeritek a szereplőket?

Összegzés:

Mesés kalandok on Biteable.

Flashmob a miskolci Pannon-tenger Múzeum Dinók Földjén kiállításán.

Eredmények

A közös mese megalkotása, közzététele a StoryJumperen. Közös képgaléria elkészítése. Közös Blog létrehozása. Bee-Bot pálya elkészítése. Tornyok. Hagyományos értékeket közvetítettünk a gyerekek felé, anyanyelvi kompetenciáik, kreativitásuk fejlődött, újszerű technikákat ismertek meg, informatikai eszközöket használtak életkoruknak megfelelően, szociális kompetenciáik fejlődtek.
Megismerkedtek külhoni gyerekekkel, mi pedagógusok sokat tanultunk egymástól.


Közös Blog létrehozása, szerkesztése.

https://mesekaland.blogspot.com/

A projekt megtekinthető az eTwinning TestvérTér felületén

 https://twinspace.etwinning.net/86284/home

Megjelent a STEM Discovery Week 2019 térképén #STEMDiscoveryWeek

http://www.stemalliance.eu/hu/stem-week-2019

Valamint két másik nemzetközi eTwinning projektünk részeként:

A funny school year https://twinspace.etwinning.net/68301/home

Stemle öğreniyorum geleceğimi kodluyorum - STEM-mel tanulok, a jövőmet kódolom 

Az iskolánk hivatalos Facebook oldalán: https://www.facebook.com/bulgarfoldisuli/

Lap tetejére


  Carnival in the air

4-11 éves gyerekek osztják meg a farsangi szokásaikat. Egy európai térképen gyűjtjük össze a különböző országok videóit a karneváli szokásaikról.

Résztvevő országok: Törökország, Magyarország, Románia, Lengyelország, Spanyolország, Görögország, Macedónia, Olaszország, Szlovákia, Portugália, Szlovénia, Ukrajna, Horvátország

Projektszervezők: Monica Frigerio, Olaszország

                             Szabó Julianna, Románia

Időtartam: 2019. február - 2019. március

https://twinspace.etwinning.net/82044/home

Blog:

https://carnivalintheair.blogspot.com/

Ez egy rövid projekt, amely februártól márciusig, a farsangi időszakban zajlott.

Bejelöltük iskolánkat a közös térképen.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1bi1-rlOrtUDv7BmY5w15-Ys1rEZXi5Tv&ll=48.918958247572604%2C16.783177472881334&z=4

Először minden projektben résztvevő iskola bemutatkozott.

Logóverseny 

Logóversenyt hirdettünk, ahol a projekt logóját szavazással választottuk ki a Ticider alkalmazás segítségével.

http://www.tricider.com/brainstorming/35ZxcZeawYF
Mi az első osztályosaink és a 3.b osztályosok munkáiból alkottunk logót a versenyre.

  

A győztes:

Közösen készítettünk egy képest szótárt a résztvevő országok projektpartnereivel.
https://docs.google.com/presentation/d/1dz5e9LOTfSeI93L5DlN-bBly90vNx81DHHux5I3Sc-I/edit?usp=sharing 

 

Minden ország bemutatta a saját hagyományos farsangi ételeit.
Mi a szalagos fánkot, a csörögefánkot és a kocsonyát választottuk, amelyhez receptet is mellékeltünk angol nyelven.

  

Megismertük a mohácsi busójárást, és megosztottuk az UNESCO szellemi örökség listáján szereplő szokást a projektpartnereinkkel is egy YouTube videó segítségével.

 

Mindenki maszkokat készített.

   

 

https://issuu.com/juditfk/docs/untitled_design

 

  

Pixel art bohóc 

Az osztályunk Gyöngyösiné Koppány Judit irányításával kooperatív képet készített, amely az iskolánk auláját díszítette.

 

Gipszmaszkok 

Osztályunk tanulói képzőművészeti szakkörön hűtőmágnes-maszkokat készítettek.

Minden osztály feltöltötte a karneválhoz kapcsolódó szavakat az anyanyelvén.

Az iskolai farsangunkon kalóznak öltöztünk

Videó a táncunkról

Az iskolai farsangunkról szóló videó:

Ezeket feltöltöttük a közös térképünkre.

Farsang a városunkban, Miskolc 2019. 

Bemutattuk partnereinknek a városunk idei farsangi mulatságát, amely február 22-24-én rendeztek meg.
Link a miskolci farsangról szóló cikkhez

Eredmények:

A projekt témája közel állt a gyerekekhez, élvezettel vettek részt a tevékenységekben. Megismerhették a saját és más országok karneváli szokásait, Fejlődött a szókincsük, más nemzetek nyelvét ismerhették meg, Fejlődtek a digitális képességeik, együttműködtek, feladatokat osztottak meg, új barátokat szereztek. Létrejött az egységes európai térkép, amelynek bizonyos pontjára rákattintva láthatjuk az adott ország karneváli szokásait.


  From my country… in Europe 

A projekt célja, hogy a diákok megismerhessék annak az országnak a csodálatos helyeit, ahonnan származnak. A tanárok segítségével virtuális túrát tesznek a hazájuk és Európa földrajzi területein. Megismerik a projektben részt vevő európai országok történelmi múltját, természeti értékeit, elénekelik Európa himnuszát. A nyári szünetben a tanárok összegyűjtötték és feltöltötték a fényképeket a projekt oldalaira. 

Résztvevő országok:

Albánia, Bulgária, Horvátország, Csehország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Litvánia, Lengyelország, Szerbia, Románia, Moldovai Köztársaság, Szlovákia, Spanyolország, Törökország, Egyesült Királyság, Portugália

Időtartama:  2018. július - 2018. december

Projektszervezők: Bogumiła Sitek, Lengyelország

                            Purcel Florin-Claudiu, Románia

https://twinspace.etwinning.net/68949/home

Blog:

https://frommycountrybulgarfold.blogspot.com/

 FROM MY COUNTRY....IN EUROPE

Ebben a projektben a tanítók a nyári szünetben képeket töltöttek fel az országuk híres és csodálatos helyeiről, tájairól, nevezetességeiről. Ezt a projektben részt vevők kiegészítették azokkal a saját fotókkal, amelyeket az adott országban járva készítettek.

Padlettel készült

Szeptemberben a projekt bemutatása, bevezetése után a tanítók bemutatták ezeket a képeket a gyerekeknek, virtuális túrát téve Európa vidékein. Mi egy a projekt képeiből szerkesztett videót tekintettünk meg az elsőseinkkel, melynek szerkesztéséhez a Kizoa alkalmazást választottuk.

Ezek után megismerkedtünk a Google maps segítségével Európa, azon belül szülőhazánk, Magyarország elhelyezkedésével.

Ismerkedtünk a zászlókkal, más nemzetek nyelveivel, meghallgattuk különböző nyelveken a köszönéseket. Interaktív táblán memóriajátékot, párosító játékot játszottunk a zászlókkal, meghallgattuk, és tanítói segítséggel párosítottuk a különböző nyelveken elhangzó köszöntéseket az országok zászlaival.

      

Ezek után zászlókat, és különböző nemzetek népviseletét színeztük.

 

Megismertettük a projektpartnereket a nyelvünkkel, kulturális örökségeinkkel, tradícionális ételeinkkel.

https://www.vilagorokseg.hu/start/index/lang/en

https://youtu.be/ikODMvw76j4

Október elején hazánk kulturális örökségéhez kapcsolódó puzzle-t készítettünk és oldottunk meg.

https://www.jigidi.com/solve.php?id=FBGD11E0&utm_source=e

Hungarian ParliamentJigsaw puzzle - Hungarian Parliament

Október közepén pedig képeslapokat küldtünk a projektpartnereknek.

Kaptunk egy csodálatos képeslapot Szabadkáról, Szerbiából, a Katicabogár csoporttól

Az 1956-os forradalomra való megemlékezés alkalmával ismerkedtünk hazánk történelmével.

Karácsonyi képeslapokat készítettünk, és küldtünk a projektpartnereknek.

https://youtu.be/C9tW850utoY

Gyönyörű karácsonyi képeslapokat kaptunk Romániából. Köszönjük a Liceul Teoretic Nicolae Jiga tanulóinak, és Orban Iuliu tanár úrnak.

 

Elénekeltük Európa himnuszát, az Örömódát.

Az iskolák tevékenységeit egy padleten gyűjtöttük össze

https://padlet.com/purcelcurora/wxnuwvt6jjpm

Élő videókapcsolatot hoztunk létre török kollégánkkal, Alaattin Portakallal és a tüneményes osztályával.


 

Our Book of a magic Christmas

Résztvevő országok: 

Olaszország, Románia, Lengyelország, Spanyolország, Lettország, Horvátország, Franciaország, Örményország, Litvánia, Magyarország, Görögország, Grúzia, Portugália, Ukrajna, Törökország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Szerbia, Bulgária

Időtartam: 2018. szeptember - 2019. január

7 és 15 év közötti gyerekek kollaboratív karácsonyi könyvet készítenek. Logó versenyt rendezünk, és a diákok bemutatkoznak a TestvérTér felületén. Ezután minden iskola elkészíti az e-könyv néhány oldalát. Egyet az ország karácsonyi hagyományairól, amelyeket a tanulók neveznek meg; egy videófelvételt, amelyen a gyerekek karácsonyi dalt énekelnek; egyet kívánságokkal és rajzokkal; egyet az ország egy karácsonyi legendájáról; egyet pedig egy tradicionális recepttel.

Projektszervezők: Monica Frigerio, Olaszország

                              Anna Bebenek, Lengyelország

https://twinspace.etwinning.net/70037/home

Blog:

https://bookofamagicchristmas.blogspot.com/

 OUR BOOK OF A MAGIC CHRISTMAS

Ebben a projektben először az iskolák diákjai bemutatkoztak egymásnak, majd bemutatták az országukat.

https://padlet.com/nasi_petrova/mp36sa3o875y

Logót terveztünk a projektnek, majd a Tricider alkalmazás segítségével kiválasztottuk a végleges logót.

http://www.tricider.com/brainstorming/38mTqcAgsG7

Megjelöltük az iskolánkat az erre a célra létrehozott Google térképen.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1EhHQ8IHS5y9SBkSwiRxm0Y_dFRBhJS5Q&ll=45.758336921988494%2C9.625790144531265&z=4

Karácsonyi rajzainkat feltöltöttük egy közös online képgalériára:

https://www.emaze.com/@AOFLCFIIC/our-book-of-a-magic-christmas

Karácsonyi képeslapokat készítettünk, és összegyűjtöttük egy közös felületen.

A mi munkáink itt találhatók:

https://padlet.com/fuko_judit/arxexbzxftqw

 

  

https://plus.smilebox.com/play?g=3dd7f8f5-76e3-4bd7-ad9e-b39382273cb9

A karácsonyi dalainkat az alábbi virtuális könyvben gyűjtöttük össze:

Project Our Book of a magic Christmas

Project Our Book of a magic Christmas

Click to read this book, made with Book Creator

https://read.bookcreator.com

A kedvenc karácsonyi ételeket a gyerekek szavazták meg. A töltött káposztára és a mézeskalácsra esett a választásuk.

Megismerkedtünk a karácsonyi hagyományainkkal. 

https://youtu.be/9UaWlJLov1I

https://youtu.be/nfn8IbuIfGQ

https://youtu.be/MclvX1L7i7I

https://youtu.be/5iD5iv9XkIc

https://youtu.be/dAzcEHNmUCc

https://youtu.be/Q5mFg-iNfag

Kipróbáltuk a tradicionális mézeskalács receptünket.

Családi napot szerveztünk a karácsony jegyében

Megnéztük az iskolánk karácsonyi előadását, a Holle Anyót

Fantasztikus képeslapokat kaptunk a projektpartnereinktől Romániából, Törökországból, Szerbiából és Olaszországból

 

 

Mi is küldtünk képeslapot a partnereinknek.

https://youtu.be/C9tW850utoY

Feldíszítettük a karácsonyfánkat.

Megnéztük a negyedikesek Mikulás és Betlehemes játékát

https://youtu.be/NEhktbtAaEA

Elkészítettük a varázslatos karácsonyi könyvünket

https://www.storyjumper.com/book/index/61513865/eTwinning-Project